1. Zapoznaj się z 7 cechami dobrego nauczyciela według Cath McLellan, nauczycielki języka angielskiego z British Council. Która z cech jest według Ciebie najważniejsza?
2. Obejrzyj fragment programu O nauczycielach, których pamiętamy przez całe życie i odpowiedz na pytania:
- jakich nauczycieli wspominają najlepiej zaproszeni goście?
- jakie szkolne przedmioty lubili najbardziej?
- jakie aktywności szkolne pamiętają najlepiej i dlaczego?
3. Na podstawie ćwiczenia 1 i 2 stwórz własną listę cech dobrego nauczyciela. Jaki powinien być dobry nauczyciel? / Jaka powinna być dobra nauczycielka?? Jakimi zasadami powinien / powinna się kierować?
4. Uzupełnij tekst poprawnymi formami podanych wyrazów.
5. Obejrzyj fragment programu Szkoła marzeń i odpowiedz na pytanie postawione w tytule nagrania: Szkoła marzeń - jaka powinna być i czy jest możliwa do realizacji? Dokończ zdania i odpowiedz na pytania.
A) Dokończ zdania:
1. Wymarzona szkoła powinna stawiać na...
2. W wymarzonej szkole uczniowie powinni czuć, że...
3. Szkoła marzeń to taka szkoła, do której / w której...
B) Odpowiedz na pytania:
1. Dlaczego Janek lubi przychodzić do szkoły?
2. Jaka powinna być szkoła marzeń według Zosi, a jaka według Anny Pietrzak?
3. Od czego powinno zacząć się budowanie szkoły marzeń?
4. Czym różni się szkoła sprzed kilkudziesięciu lat od obecnej szkoły?
5. W jaki sposób powinno budować się relacje z uczniami i ich rodzicami?
6. Czy według ekspertów możliwa jest szkoła bez ocen? W jaki sposób sprawdzać wiedzę w takiej szkole?
7. Jakie elementy z innych systemów edukacji powinno wprowadzić się w polskiej szkole?
8. W jaki sposób rodzice mogą wspierać nauczycieli?
6. Obejrzyj program o szkole podstawowej w Śremie. Co wyróżnia ją na tle innych szkół? Dlaczego uczniowie nazywają ją szkołą marzeń?
7. Obejrzyj nagranie i odpowiedz na pytanie: na czym polega zaprezentowana metoda nauczania?
8. Uzupełnij tekst poprawnymi formami podanych wyrazów.
9. Przeczytaj informacje na temat metody odwróconej klasy i odpowiedz na pytania:
- na czym polega prowadzenie lekcji metodą odwróconej klasy?
- jaka jest rola nauczyciela, a jaka ucznia w tej metodzie?
- jakie są korzyści z zastosowania tej metody?
Jak myślisz, jakie wady może mieć ta metoda?
10. Przeczytaj podane teksty i zdecyduj, która informacja jest poprawna. Wpisz a, b lub c.
11. Przeczytaj raport na temat studentów zagranicznych w Polsce i dopisz do podanych liczebników odpowiednie informacje.
105 404 179 8,61 72% 16,5% 48 056 12 014 3 789 197
12. Przeczytaj raport jeszcze raz i zdecyduj, czy podane zdania są prawdziwe (wpisz P), czy nieprawdziwe (wpisz N).
13. Posłuchaj nagrania i odpowiedz na pytania: jaki nowy kierunek studiów będzie można studiować na Uniwersytecie Łódzkim? Dla kogo przeznaczone są te studia? Jakie specjalizacje oferuje?
14. Posłuchaj opowieści Ignacego. Jak wspomina on swoje studia w Polsce?
1. Z jakiego kraju pochodzi Ignacy?
2. Jaki kierunek studiuje na swoim macierzystym uniwersytecie?
3. W jaki sposób znalazł się w Polsce?
4. Na jakim uniwersytecie studiował w Polsce?
5. Jak długo uczył się języka polskiego?
6. Gdzie mieszkał podczas studiów w Polsce?
7. Jaki typ kursu wybrał Ignacy w pierwszym semestrze? Jakie opcje miał do wyboru? Którą z tych opcji wybrał i dlaczego?
8. Jakie przedmioty miał na studiach? Które z nich lubił najbardziej?
9. Czy Ignacy kontynuuje naukę języka polskiego w swoim kraju?
15. Opisz swoją przygodę z językiem polskim.
Czytanie
Poziom A1
Poziom A2
Poziom A1
kontakt@ilovepolish.pl